top of page

כך תוכל לשדרג את התדמית המקצועית שלך


המנהיגים של היום צריכים לשים לב: התדמית המקצועית שלכם עדיין חשובה. לא משנה כמה פורמלית או לא פורמלית כלל סביבת העבודה, לדרך שבה אתה מציג את עצמך יש השפעה. וזה נכון במיוחד ברושם ראשוני.

(תורגם מאנגלית, הקישור למאמר המקורי למטה)

לפי מחקר מאוניברסיטת פרינסטון לוקח לאנשים רק עשירית השנייה כדי להעריך את היכולת המקצועית,

האמינות והיכולת החברתית שלך והערכות אלו מבוססת אך ורק על איך שאתה נראה.

ההבדל בין סביבת עבודה של היום לבין עידן ה"התלבש להצלחה" (עשור או שנים אחורה) היא שהיום מגוון האפשרויות הוא הרבה יותר רחב. נורמות חדשות התפתחו, במקומות מסוימים סניקרס אדומים וחולצת טי-שירט מחויטת הם סמל סטאטוס. הדימוי המקצועי הרצוי עבור מנהל בגיל חמישים ומשהו בחברת ייצוא בסין עשוי להיות שונה לחלוטין עבור מנכ"ל משרד פרסום צעיר בניו יורק. בנוסף תהיה מה שתהייה התדמית שאנחנו מציגים היא מקבלת ביטוי רחב ומודגש ברשתות החברתיות דוגמת לינקד-אין וכיוצא בהן. יש סיכוי טוב בעידן הנוכחי שאנשים יבחינו בכל פרט בלבוש ובפנים שלנו היות ותמונות שלנו נפוצות בכל מקום ובכל זמן לאין ערוך מאשר לפני עשור או שניים.

דור המילניום כך נראה חי בפרדוקס שמצד אחד זה הדור עם הכי פחות "רשמיות" ומצד שני עם הכי הרבה מודעות לסגנון ומיתוג אישי.

אז איך אנחנו יכולים לנווט בתוך כל זה? איך אנחנו יודעים מתי להשקיע בשדרוג התדמית? ומהו השדרוג שיסייע לנו הכי טוב להשיג את מטרותינו? הנה כמה טיפים:

1. להחליט מתי העיתוי הוא הנכון.

בתור מאמן של בכירים ראיתי ששדרוג תדמית הוא יעיל במיוחד בעת מעבר למקום חדש או כניסה לתפקיד חדש, תפקיד ציבורי או כל שינוי של סביבת עבודה. בנוסף אם אתה בתקופה של שינוי או מרגיש תקוע, זה עשוי להיות זמן טוב. אם אינך בטוח, בקש משוב מהימן מחברים, עמיתים מעבודה או מאנשי מקצוע מהימנים. חפש רמזים על איך אחרים תופסים אותך. אולי אין צורך כלל בשינוי תדמיתך.

2. דע את המטרות שלך.

נסה להבין בבירור איך תרצה שאחרים יקלטו אותך. האם אתה רוצה "לרענן" את התדמית שלך, או לבצע בה שינוי מהותי? לאדם אחד המטרה תהיה להתקבל על ידי אחרים ביותר רצינות או לחזק ולהעשיר את התדמית המקצועית שלו. לאדם אחר המטרה יכולה להיות שהסובבים אותו ירגישו יותר בנוח לגשת אליו או להיתפס בעיני אחרים כאדם יותר רגיש, או יותר מודרני ומסוגנן. עבור מישהו העובר מעולם הפיננסים לעסקי הפרסום, אולי הם רוצים להיראות יותר "SoHo." (זה בסדר להשתמש באפיונים כאלה).

3. להבין את ההקשר.

תסתכל על סביבת העבודה שלך כמו אנתרופולוג. מה הן הנורמות של הסביבה שלך? מה קובע את הסטטוס? מי הם הקהלים החשובים ביותר שלך? איך אלו הבכירים ממך ושאתה מכבד מציגים את עצמם? ככל שתבין טוב יותר את ההקשר התרבותי, כך תהיה לך שליטה רבה יותר על ההשפעה שלך.

4. עבודה עם אנשי מקצוע.

גייס את התמיכה של אנשי מקצוע ושתף איתם את המטרות שלך. השתמש בשירות של מעצב אופנה אישי, או סטייליסט, השתמש בשירות סטיילינג בחינם הניתן בחנויות מסוימות, נסה מעצב שיער במקום ספר רגיל. עבוד עם צלם מקצועי במקום חבר או בן/בת הזוג. זה לא יקר כמו שאתה חושב.

5. תעשה את זה יעיל.

המטרה של שדרוג התדמית היא לא להפוך לרדוד יותר או לבלות יותר זמן מול המראה ולהתלבט מה ללבוש. במקום זאת, מטרת התהליך היא להיות יותר יעיל, לדעת תמיד מה ללבוש ולצמצם את בזבוז הזמן. תבחר לעצמך "בגדי עבודה" ותבנה לעצמך מספר "סטים" שיהיו מוכנים תמיד. קנה את כל הבגדים בבת אחת עדיף עם סטייליסט או מישהו שמבין, זה הרבה יותר יעיל מאשר לקנות לבד בכל פעם פריט אחד וכו'.

אם אתה מטיל ספק בתוצאות התהליך הזה, ראה לדוגמה את טים וויליאמס, הפרזנטור של אתר הנסיעות Trivago. בתוך כמה חודשים, טים הצליח לשנות את התדמית שלו בצורה יוצאת דופן ממראה "רגיל" "פשוט" ומשעמם למראה אטרקטיבי, רציני יותר ומלא חיוניות. מי היה מאמין שסגנון של גבר יהפוך למרכז השיווק של אתר נסיעות?

דוגמה נוספת היא החוויה שאני עברתי בעצמי. אני שונא תמונות של עצמי, אבל החלטתי לשדרג את התדמית שלי לפני כשנה וחצי. שכרתי צלם מקצועי, שהפנה אותי אז לסטייליסטית בחנות גברים של ג'יי.קרואו.

העבודה עם הסטייליסט היה שינוי מהותי עבורי ולא היה כרוך בהוצאה כספית רצינית. ראיית ה"אני החדש" שהשתקפה אליי בחזרה הגבירה את ביטחוני העצמי ואת הדימוי העצמי שלי.

זה יכול להישמע שטחי, אבל האימפקט של שדרוג התדמית אינו רק בעיני אחרים אלא יש לו השפעה ישירה על איך אנחנו תופסים את עצמינו. כדאי להשקיע ולהביא למודעות את התדמית והסטייל שלנו כדי להגדיל את ההשפעה שלנו כמנהלים וכמנהיגים.

מאמר מאת ג'ף גיזי, מגזין Entrepren, יוני 2015


Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page